Retourneren

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te herroepen. Om gebruik te maken van dit recht moet je vooraf contact met ons opnemen. Je ontvangt van ons een retournummer en retourformulier. Je hebt 14 dagen de tijd om jouw product(en) aan ons retour te zenden.

We doen er alles aan om jouw bestelling met de grootste zorg uit te voeren. Wanneer je toch een product ontvangt dat niet in perfecte staat verkeert, beschadigd of kapot is, voorzien wij je graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. Dit doen wij door vervanging of terugbetaling.

Stuur hiervoor een e-mail naar info@webshop.serviceapotheek.nl, inclusief aankoopbewijs en indien beschadigd een foto.

Welke retourzendingen accepteert Service Apotheek?

Wil je een product terugsturen? Geen probleem. Maar we accepteren geen gebruikte of half gebruikte verpakkingen terug. Alle producten uit de Service Apotheek-webshop behoren ongebruikt, indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking, retour gezonden te worden. 

Kosten retourzending

Mocht er iets niet met de zending in orde zijn dan kun je producten binnen 14 kalenderdagen kosteloos aan ons terugzenden. Mocht je ons hierover een bericht willen sturen dan kan dit via info@webshop.serviceapotheek.nl.

Betalingsverplichting retourzending

Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn, komt de betalingsverplichting te vervallen of wordt het door jou betaalde bedrag teruggestort op jouw rekening.

Wijze van verzending van een retour

Wanneer je de retourzending vanuit Nederland verstuurt en deze past niet door de brievenbus, dan kan je het pakket afgeven op een kantoor van PostNL. Pakketten worden voorzien van een vrachtnummer of referentiecode. Met deze code is het voor jou mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen via de site van PostNL, zodat je kunt zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen.

Retourzending ontvangen

Zodra wij jouw retourzending verwerkt hebben, sturen wij jou een e-mail ter bevestiging. Je ontvangt een vervangend exemplaar voor het door jou geretourneerde artikel, indien je dat hebt aangegeven. Wanneer je een ander product wilt bestellen, kun je dit doen via de Service Apotheek webshop. Wij betalen het door jou betaalde bedrag terug of jouw betalingsverplichting komt te vervallen als je nog niet hebt betaald. 

Terugstorttermijnen van het aankoopbedrag

De terugstorttermijn gaat in op het moment dat jouw retourzending door ons is verwerkt. Als je gekozen hebt voor de betaalmethode acceptgiro en je hebt nog niet betaald, dan komt jouw betalingsverplichting te vervallen zodra de retourzending of de annulering is verwerkt. Als je de bestelling hebt betaald met iDEAL, dan kan je het betaalde bedrag binnen vijf werkdagen na de verwerkingsdatum van jouw retour of annulering op jouw rekening verwachten. Als je hebt betaald met creditcard of Maestro, houd dan je rekening met een verwerkingstijd van drie weken.